W dniu 20 marca 2025 r. Sejm uchwalił ustawę o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz. U. 2025, poz. 620), która od 1 czerwca 2025 r. wprowadzi istotną zmianę w zakresie zasad zgłaszania ofert pracy. Wybrane podmioty będą miały obowiązek zgłaszania ofert pracy do systemu ePraca (obecnie: Centralna Baza Ofert Pracy).
Obowiązek ten dotyczyć będzie podmiotów takich jak:
- organy władzy publicznej,
- organy samorządów gospodarczych i zawodowych,
- podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa,
- podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego,
- podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.
Podstawa prawna: art. 4 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902).
Szczegółowe informacje można uzyskać w Powiatowym Urzędzie Pracy w Dąbrowie Tarnowskiej:
- osobiście (pok. nr 15, I piętro) oraz
- pod nr tel. 785 649 117 lub 14 642 31 78 wew. 115 (Magdalena Ciuruś, Lucyna Dudek).