Istnieją dwa sposoby na wykorzystanie komunikacji w języku migowym:
- Videorozmowa osoby niesłyszącej lub niedosłyszącej z konsultantem Zielonej Linii, który zna język migowy. Połączenie będzie możliwe przez Internet, z dowolnego miejsca.
- Skorzystanie z usługi tłumaczenia na język migowy przez pracownika dowolnego urzędu pracy, który obsługując klienta niesłyszącego lub niedosłyszącego będzie mógł połączyć się przez Internet na videorozmowę z konsultantem Zielonej Linii, znającym język migowy i będzie tłumaczył rozmowę pomiędzy pracownikiem urzędu, a osobą niesłyszącą lub niedosłyszącą (funkcja tłumacza).
Do połączenia z konsultantem Zielonej Linii potrzebne są:
- komputer lub telefon z kamerą i funkcją wideo,
- dostęp do Internetu,
- dostęp do aplikacji Microsoft Teams.
Pod tym adresem dostępna jest również informacja w zakresie wymagań technicznych niezbędnych do realizacji połączenia.