Zgodnie z art. 61 ust. 2 pkt 3 lit. a ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz.U. z 2025 r. poz. 620):
Osoba ubiegająca się o zarejestrowanie jako bezrobotna albo poszukująca pracy, składając wniosek w postaci elektronicznej, poprzez portal praca.gov.pl, jest obowiązana do opatrzenia wniosku oraz załączonych do niego dokumentów (każdy dokument osobno) kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
Oznacza to, że jeśli składasz wniosek o rejestrację za pośrednictwem portalu praca.gov.pl musisz podpisać elektronicznie zarówno sam wniosek, jak i wszystkie załączone dokumenty (każdy dokument osobno) za pomocą jednej z poniższych form:
- kwalifikowanego podpisu elektronicznego,
- podpisu zaufanego (np. profil zaufany ePUAP),
- podpisu osobistego (np. z e-dowodu osobistego).
Brak podpisu elektronicznego spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia i brakiem możliwości dokonania rejestracji.