Kierownictwo Urzędu

Print Drukuj

Dyrektor Powiatowego Urzędu w Zamościu, Marian Hawrylak, nadzoruje szereg działów, w tym Centrum Aktywizacji Zawodowej oraz Dział Organizacyjno-Administracyjny. Jego kompetencje obejmują realizację zadań statutowych, planowanie pracy Urzędu oraz promocję działalności na zewnątrz. Odpowiada za wdrażanie ustaw dotyczących zatrudnienia i rehabilitacji osób niepełnosprawnych oraz dysponowanie budżetem.

Współpracuje z lokalnymi samorządami i instytucjami społecznymi oraz wydaje wewnętrzne akty normatywne. Zastępca Dyrektora ds. Programów Rynku Pracy, Katarzyna Kimak, nadzoruje Dział Instrumentów Rynku Pracy oraz Dział Przedsiębiorczości.

Jej obowiązki obejmują koordynację pracy podległych działów, akceptację materiałów oraz podejmowanie działań w celu pozyskania dodatkowych funduszy. Odpowiada za funkcjonowanie Inspektora Ochrony Danych oraz wydawanie decyzji administracyjnych. Dodatkowo działa na rzecz przeciwdziałania bezrobociu w regionie.

Dyrektor Powiatowego Urzędu w Zamościu
mgr inż. Marian Hawrylak
 
Dyrektor sprawuje bezpośredni nadzór nad:
 
  1. Centrum Aktywizacji Zawodowej,
  2. Działem Organizacyjno – Administracyjnym,
  3. Działem Finansowo – Księgowym,
  4. Działem Projektów, Analiz i Promocji,
  5. Samodzielnym stanowiskiem ds. prawnych i windykacji,
  6. Wieloosobowym stanowiskiem ds. informatyki, statystyki i analiz,
  7. Inspektorem Ochrony Danych (IOD).
 
 
Do kompetencji Dyrektora w szczególności należy:
  1. Realizacja zadań statutowych,
  2. Planowanie i organizowanie pracy Urzędu,
  3. Promocja działalności i reprezentowanie Urzędu na zewnątrz,
  4. Realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 20.04.2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz zadań określonych w ustawie z dnia 27.08.1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych,
  5. Planowanie i dysponowanie środkami funduszy celowych (FP, EFS, PFRON),
  6. Planowanie i dysponowanie środkami budżetu Urzędu,
  7. Prowadzenie polityki kadrowej poprzez zatrudnianie i ocenianie pracowników Urzędu oraz wykonywanie wszelkich czynności z zakresu prawa pracy w imieniu Urzędu, jako pracodawcy samorządowego.
  8. Współpraca z Prezydentem, Starostą, Zarządem Powiatu, Radą Miasta, Radą Powiatu, Marszałkiem Województwa i Wojewodą,
  9. Przedkładanie właściwym organom sprawozdań i informacji z działalności Urzędu,
  10. Współpraca z organami samorządów lokalnych, Powiatową Radą Rynku Pracy, władzami szkolnymi, instytucjami szkolącymi, ośrodkami pomocy społecznej oraz organizacjami pozarządowymi,
  11. Wydawanie zarządzeń, upoważnień, poleceń i innych wewnętrznych aktów normatywnych,
  12. Wnioskowanie do Prezydenta o zmianę przepisów z zakresu działania Urzędu,
  13. Opracowywanie i przedkładanie do zatwierdzenia Prezydentowi Regulaminu Organizacyjnego Urzędu,
  14. Na podstawie pisemnego upoważnienia załatwianie w imieniu Prezydenta/Starosty spraw, w tym zawieranie umów, wydawanie decyzji, postanowień oraz zaświadczeń w trybie przepisów o postępowaniu administracyjnym,
  15. Planowanie i określanie kierunków działania Urzędu,
  16. Sprawowanie nadzoru nad właściwą organizacją i funkcjonowaniem Urzędu,
  17. Nadzór i koordynacja pracy: Zastępcy Dyrektora, podległych Działów, stanowisk oraz Inspektora Danych Osobowych (IOD),
  18. Sprawowanie kontroli zarządczej, instytucjonalnej w Urzędzie,
  19. Określanie kompetencji w Regulaminie Organizacyjnym dla Zastępcy Dyrektora oraz zakresów czynności kierowników i pracowników nadzorowanych komórek organizacyjnych,
  20. Ustalenie zasad udzielania zamówień publicznych, przestrzeganie przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 roku – Prawo zamówień publicznych /Dz.U.         z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm./,
  21. Zgłaszanie firm do listy kwalifikowanych dostawców i wykonawców oraz jej zatwierdzanie w zamówieniach niewymagających stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych,
  22. Realizacja zadań administratora danych osobowych (ADO),
  23. Przyjmowanie osób zgłaszających się do Urzędu w sprawach indywidualnych.
  
 
Z-ca Dyrektora d/s Programów Rynku Pracy

mgr Katarzyna Kimak
 
Zastępca Dyrektora do spraw Programów Rynku Pracy nadzoruje pracę:
 
  1. Działu Instrumentów Rynku Pracy,
  2. Działu Przedsiębiorczości i Rozwoju Zawodowego.
Do kompetencji Zastępcy Dyrektora do spraw Programów Rynku Pracy należy:
  1. Nadzór i koordynacja pracy podległych Działów,
  2. Akceptowanie:
  1. spraw z zakresu nadzorowanych komórek organizacyjnych i przedkładanie ich do decyzji Dyrektora,
  2. materiałów i informacji opracowanych przez nadzorowane komórki organizacyjne i przedkładanie ich do rozpatrzenia przez PRRP i inne właściwe organy,
  3. materiałów do promocji usług Urzędu z zakresu nadzorowanych komórek organizacyjnych,
  4. terminów urlopów wypoczynkowych, okolicznościowych i bezpłatnych pracowników nadzorowanych komórek organizacyjnych,
  1. Podejmowanie działań mających na celu uzyskanie przez Urząd dodatkowych środków finansowych.
  2. Wykonywanie zadań z zakresu RODO i ustawy o ochronie danych osobowych,
  3. Wspomaganie funkcjonowania Inspektora Ochrony Danych (IOD) w kontekście ochrony danych osobowych,
  4. Przedkładanie Dyrektorowi propozycji awansów, przeszeregowań, nagród i kar podległych pracowników,
  5. Określanie zakresów czynności dla kierowników nadzorowanych komórek organizacyjnych i podległych pracowników,
  6. Reprezentowanie na zewnątrz Urzędu w zakresie powierzonych zadań określonych upoważnieniem Prezydenta,
  7. Koordynowanie zadań zmierzających do przeciwdziałania bezrobociu i łagodzenia jego skutków na terenie Miasta Zamość i Powiatu Zamojskiego,
  8. Współpraca z innymi instytucjami rynku pracy,
  9. Przyjmowanie osób zgłaszających się do Urzędu w sprawach indywidualnych,
  10. Zgłaszanie zmian do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu,
  11. Wydawanie decyzji i postanowień administracyjnych oraz zaświadczeń z upoważnienia Prezydenta i Starosty,
  12. Zgłaszanie firm do listy kwalifikowanych dostawców i wykonawców w zamówieniach niewymagających stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych.
 
 
Informacje o publikacji dokumentu