Informacja dla osób z niepełnosprawnościami - Powiatowy Urząd Pracy w Nowej Soli
Informacja dla osób z niepełnosprawnościami
OBSŁUGA OSÓB NIESŁYSZĄCYCH W POWIATOWYM URZĘDZIE PRACY W NOWEJ SOLI
Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się zwane dalej „osobami uprawnionymi" mają prawo do swobodnego korzystania z wybranej przez siebie formy komunikowania się z Powiatowym Urzędem Pracy w Nowej Soli.
Osoby uprawnione mogą kontaktować się osobiście zgłaszając się w Urzędzie (67-100 Nowa Sól, ul. Staszica 1c) w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 — 14:00 lub komunikować się z Urzędem:
- za pomocą faksu — numer 68 3880301
- za pomocą poczty elektronicznej: sekretariat@pup-nowasol.pl
- telefonicznie na numer 68 3880302 przy pomocy osoby przybranej (osoba przybrana to osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez uprawnioną w celu zapewnienia jej możliwości komunikowania się).
Obsługa realizowana jest za pomocą wideo tłumacza.
Migaj z konsultantem z Zielonej Linii
Nowa forma kontaktu z Zieloną Linią dostępna od 1 sierpnia 2022 r. Usługa jest skierowana do osób niesłyszących i słabosłyszących, które znają polski język migowy (PJM) i które chcą uzyskać informacje o rynku pracy. Szczegółowe informacje dot. usługi dostępne pod linkiem: https://zielonalinia.gov.pl/zl-migowy.
Kliknij aby otworzyć FILM
OBSŁUGA OSÓB Z DYSFUNKCJAMI
DOT. NARZĄDU WZROKU
W POWIATOWYM URZĘDZIE PRACY W NOWEJ SOLI
Mając na względzie poprawę dostępności do usług realizowanych przez Powiatowy Urząd Pracy w Nowej Soli dla osób z dysfunkcjami dot. narządu wzroku urząd ze względu na indywidualne potrzeby osób z tego typu schorzeniami umożliwia ww. osobom obsługę w obecności wyznaczonego opiekuna, z wykorzystaniem dokumentów z powiększoną czcionką lub z możliwością odczytania dokumentacji i informacji jakimi jest zainteresowana osoba.
Osoby uprawnione mogą kontaktować się:
- osobiście zgłaszając się w urzędzie (67-100 Nowa Sól, ul. Staszica 1c) w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 — 14:00 – w takiej sytuacji potrzebę obsługi należy zgłosić u doradcy klienta (jeśli jest wyznaczony) lub w sekretariacie pok. 106 I piętro - informując pracownika o: potrzebie obsługi w obecności wyznaczonego opiekuna, z wykorzystaniem dokumentów z powiększoną czcionką lub z możliwością odczytania dokumentacji i informacji jakimi jest zainteresowana osoba, zakresie usług jakimi jest zainteresowana osoba oraz podając dane: imię i nazwisko, PESEL, adres zamieszkania – pracownik sekretariatu lub doradca klienta powiadomi odpowiednich pracowników merytorycznego;
- za pomocą:
- faksu — numer 68 388-03-01
- poczty elektronicznej: sekretariat@nowasol.pl
- telefonicznie na numer 68 388-03-02 lub z doradcą klienta indywidualnego, który sprawuje opiekę nad osobą zainteresowaną;
informując o planowanym terminie i godzinie wizyty, zakresie usług jakimi jest zainteresowana osoba oraz dane imię i nazwisko, PESEL, adres zamieszkania oraz telefon kontaktowy.
Po dokonaniu zgłoszenia urząd zapewni obsługę osoby uprawnionej w terminie wyznaczonym harmonogramem spotkań lub wspólnie uzgodnionym terminie dostosowując sposób obsługi do wybranej przez zainteresowaną osobę formy.
OBSŁUGA OSÓB Z DYSFUNKCJAMI DOT. NARZĄDU RUCHU
W POWIATOWYM URZĘDZIE PRACY W NOWEJ SOLI
1. Budynek Powiatowego Urzędu Pracy w Nowej Soli jest wyposażony w podjazd dla osób z niepełnosprawnościami (klatka od strony garaży przy torach). Drzwi nie otwierają się automatycznie. Budynek nie jest wyposażony w windę ani schodołaz.
2. Mając na względzie poprawę dostępności do usług realizowanych przez Powiatowy Urząd Pracy w Nowej Soli dla osób z dysfunkcjami dot. narządu ruchu urząd umożliwia ww. osobom obsługę na parterze.
3. Osoby uprawnione mogą kontaktować się:
osobiście zgłaszając się w urzędzie (67-100 Nowa Sól, ul. Staszica 1c) w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 — 14:00 – w takiej sytuacji:
a) jeżeli osoba potrzebuje pomocy przy otwarciu drzwi:
• prosimy o kontakt z sekretariatem urzędu pod nr telefonu (68)3880302 - pracownik sekretariatu oddeleguje pracownika do pomocy;
• pracownikowi, który będzie pomagał wejść osobie do budynku należy przekazać informacje: czy jest potrzeba obsługi na parterze, zakres usług jakimi jest zainteresowana osoba oraz dane: imię i nazwisko, PESEL, adres zamieszkania. Pracownik zawiadomi odpowiednich pracowników merytorycznych.
b) jeżeli osoba nie potrzebuje pomocy przy otwarciu drzwi ale potrzebuje obsługi na parterze należy zgłosić tę potrzebę pracownikowi w pok. nr 3 lub w dowolnym innym pokoju na parterze informując pracownika o: potrzebie obsłużenia na parterze, zakresie usług jakimi jest zainteresowana osoba oraz podając dane: imię i nazwisko, PESEL, adres zamieszkania.;
za pomocą:
a) faksu — numer 68 3880301
b) poczty elektronicznej: sekretariat@nowasol.pl
c) telefonicznie na numer 68 3880302 lub z doradcą klienta indywidualnego, który sprawuje opiekę nad osobą zainteresowaną;
informując o planowanym terminie i godzinie wizyty, zakresie usług jakimi jest zainteresowana osoba oraz dane imię i nazwisko, PESEL, adres zamieszkania oraz telefon kontaktowy.
4. Po dokonaniu zgłoszenia urząd zapewni obsługę osoby uprawnionej w terminie wyznaczonym harmonogramem spotkań lub wspólnie uzgodnionym terminie zapewniając jednocześnie swobodny dostęp do wyznaczonego pomieszczenia oraz adekwatną poufność.
https://www.rpo.gov.pl/pl/content/konwencja-onz-o-prawach-osob-niepelnosprawnych
http://www.niepelnosprawni.gov.pl/art,53,konwencja-onz-o-prawach-osob-niepelnosprawnych
Konwencja w tekście łatwym:
https://psoni.org.pl/wp-content/uploads/2015/09/konwencja-pdf.pdf
Prezentacja na temat konwencji:
http://eudajmonia.pl/container/szkolenie/Konwencja_ONZ_o_prawach_osob_niepelnosprawnych.pdf
Yes I Can (film):
https://www.youtube.com/watch?v=7gdrB28IgNA