Powiatowy Urząd Pracy w Mławie funkcjonuje od 1999 roku. Podwalinę Urzędu w obecnym kształcie stanowił Wydział Zatrudnienia i Spraw Socjalnych Urzędu Miasta w Mławie. W 1990 roku został on przekształcony w Rejonowe Biuro Pracy, a następnie w 1993 roku w Rejonowy Urząd Pracy. Wraz z reformą administracyjną państwa 1 stycznia 1999 roku powołano Powiatowy Urząd Pracy, który wchodzi w skład powiatowej administracji zespolonej jako jednostka organizacyjna powiatu mławskiego.
Organem zatrudnienia w rozumieniu przepisów Ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy jest Starosta, będący jednocześnie dysponentem środków Funduszu Pracy określonych algorytmem dla naszego powiatu.
Powiatowy Urząd Pracy w Mławie swoim zasięgiem obejmuje 9 gmin i miasto Mławę. Teren obsługiwany przez PUP zamieszkuje 73125 mieszkańców (stan 31 grudnia 2010r).
Powiatowy Urząd Pracy w Mławie działa na podstawie:
- ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz.U. z 2008r. Nr 69, poz. 415 z późniejszymi zmianami),
- ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych (Dz.U. Nr 123, poz. 776 z późniejszymi zmianami),
- ustawy z dnia 24 lipca 1998r. o zmianie niektórych ustaw określających kompetencje organów administracji publicznej w związku z reformą ustrojową państwa (Dz.U. Nr 106, poz. 668 z późniejszymi zmianami),
- ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. Nr 91, poz. 578 z późniejszymi zmianami),
- Statutu Powiatu Mławskiego,
- Statutu Powiatowego Urzędu Pracy w Mławie
- Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Mławie.
Dane adresowe:
Powiatowy Urząd Pracy w Mławie
ul. Wyspiańskiego 7
06-500 Mława
telefon: +48 23 654 34 01
telefon: +48 23 655 19 96
faks: +48 23 654 34 04
e-mail: waml@praca.gov.pl
e-doręczenia
adres skrzynki: AE:PL-12790-20131-FTCAD-23
NIP: 569 13 10 992
REGON: 130433072
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek - Piątek 8:00 – 16:00
Obsługa interesantów:
Poniedziałek - Piątek 8:15 - 14:00
Wydawanie zaświadczeń w godzinach 8.15-14.00