Wydawca treści

Umowa na realizację projektu pilotażowego "Aktywny rodzic" podpisana

Powiatowy Urząd Pracy w Szczecinie podpisał umowę na realizację projektu pilotażowego finansowanego z rezerwy Funduszu Pracy w ramach konkursu „Stabilna Praca – Silna Rodzina" ogłoszonego przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej.
Projekt realizowany jest w partnerstwie z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Szczecinie, który pełni rolę Lidera, oraz z ośmioma innymi Powiatowymi Urzędami Pracy z terenu województwa zachodniopomorskiego tj. :
  • Powiatowym Urzędem Pracy w Białogardzie;
  • Powiatowym Urzędem Pracy w Gryficach;
  • Powiatowym Urzędem Pracy w Kamieniu Pomorskim;
  • Powiatowym Urzędem Pracy w Łobzie;
  • Powiatowym Urzędem Pracy w Myśliborzu;
  • Powiatowym Urzędem Pracy w Policach;
  • Powiatowym Urzędem Pracy w Szczecinku;
  • Powiatowym Urzędem Pracy w Świdwinie.
 
Projekt skierowany jest do osób bezrobotnych będących w szczególnej sytuacji na rynku pracy tj. posiadających co najmniej jedno dziecko w wieku do 5 roku życia.
 
Projekt zakłada refundację poniesionych kosztów opieki nad dzieckiem w:
- żłobku,
- w przedszkolu,
- klubie dziecięcym,
- u opiekuna dziennego,
- u niani
pod warunkiem podjęcia i utrzymania zatrudnienia.
 
Uczestnik projektu będzie mógł uzyskać wsparcie finansowe w wysokości do 1200 zł miesięcznie przez maksymalnie 12 miesięcy (tj. 12 refundacji), licząc od dnia rozpoczęcia finansowania opieki nad dzieckiem, ale nie dłużej jednak niż do końca roku szkolnego,
w którym dziecko ukończy 5 rok życia.
Głównym celem projektu jest doprowadzenie do zatrudnienia 136 osób bezrobotnych
z terenów powiatów biorących w nim udział.
Powiatowy Urząd Pracy w Szczecinie planuje objąć tą formą aktywizacji 40 osób.
O środki będzie można ubiegać się w II kwartale br.
Więcej informacji w sprawie projektu  jż niedługo będzie
można uzyskać pod nr tel. 516068118 lub na mail aktywnyrodzic@pupszczecin.pl

Polska - flaga, godło

Plakat Aktywny rodzic

Informacje o publikacji dokumentu

Aktualności

Nabór wniosków na szkolenia w trybie indywidualnym w ramach Projektu EFS+


Logo FE

 Powiatowy Urząd Pracy w Szczecinie realizuje projekt pn. „Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy w powiecie miasto Szczecin (II)". Projekt realizowany jest w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027 Priorytet 6 Fundusze Europejskie na rzecz aktywnego Pomorza Zachodniego Działalnie: 6.1 Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy 

Powiatowy Urząd Pracy w Szczecinie informuje, że od dnia 31.01.2025 r. rozpoczyna nabór wniosków na szkolenia w trybie indywidualnym dla osób bezrobotnych znajdujących się w trudnej sytuacji na rynku pracy, tj do:
 
- osób w wieku 18-29 lat,
- osób w wieku 55 lat i więcej,
- osób długotrwale bezrobotnych,
- kobiet,
- osób o niskich kwalifikacjach,
- osób z niepełnosprawnościami.


Aby ubiegać się o skierowanie na szkolenie w trybie indywidualnym należy złożyć stosowny wniosek oraz uzasadnić w nim celowość szkolenia (wybierając jedną z trzech przedstawionych w wniosku możliwości).

 Uwaga!

Wnioski będą przyjmowane do dnia 14.02.2025 r. do godz. 14:45 (decyduje data i godzina wpływu wniosku do Powiatowego Urzędu Pracy w Szczecinie

Przesłanie lub złożenie wniosku jest możliwe:
1. W postaci papierowej drogą listowną na adres urzędu: Powiatowy Urząd Pracy, ul. Mickiewicza 39, 70-383 Szczecin (decyduje data i godzina wpływu do PUP).
2. Osobiście w Urzędzie poprzez pozostawienie wniosku w Kancelarii Urzędu (I piętro, pokój 279)
3. Za pośrednictwem platformy praca.gov.ple-doręczenia.gov.pl lub epuap.gov.pl po opatrzeniu go kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym (ePUAP) 

Poniżej instrukcja wysłania wniosku. (Uwaga! Wnioski wysłane mailem nie będą rozpatrywane) 

Wniosek oraz Zasady dostępne są na stronie internetowej: szczecin.praca.gov.pl w zakładce: na skróty/dokumenty do pobrania oraz na dole podstrony.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. (091) 42 54 961 lub 91 42 54 959, na stronie szczecin.praca.gov.pl lub na stanowisku nr 25 na parterze budynku.

 

 

Załączniki

Zasady kierowania na szkolenia w trybie indywidualnym dla osób zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy
Zasady kierowania na szkolenia w trybie indywidualnym dla osób zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy.pdf 460 KB
Wniosek o skierowanie na szkolenie indywidualne FEPZ
Wniosek o skierowanie na szkolenie indywidualne FEPZ.pdf 763 KB
Instrukcja wysłania wniosku o szkolenie z praca.gov
Instrukcja wysłania wniosku o szkolenie z praca.gov.pdf 550 KB

Zamknięcie naboru z dniem 31.01.2025 godz10:15 - I Nabór wniosków - Krajowy Fundusz Szkoleniowy -

SZANOWNY  PRACODAWCO!


Zamknięcie naboru z dniem 31.01.2025 godz. 10:15

Powiatowy Urząd Pracy w Szczecinie ogłasza I nabór wniosków w 2025 r. dotyczący dofinansowania kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy z Krajowego Funduszu Szkoleniowego.

Dofinansowanie kształcenia z KFS jest przeznaczone dla pracodawców i pracowników spełniających jeden z poniższych priorytetów:

1. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub województwie.

2. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.

3. Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku.

4.Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy.

5. Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej.

6. Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy.

7. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych.

8. Rozwój umiejętności cyfrowych.

9. Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną.

Dokładny opis priorytetów znajduje się w załączniku nr 8 (strony 21-26 wniosku o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS) na finansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy).

Wyszukiwarka kodów zawodów znajduje się pod adresem: 
https://szczecin.praca.gov.pl/rynek-pracy/bazy-danych/klasyfikacja-zawodow-i-specjalnosci/wyszukiwarka-opisow-zawodow

Środki otrzymane z Krajowego Funduszu Szkoleniowego można przeznaczyć między innymi na kursy, studia podyplomowe, egzaminy umożliwiające uzyskanie dokumentów potwierdzających nabycie umiejętności, kwalifikacji lub uprawnień zawodowych.

Wnioski będą przyjmowane w Sekretariacie Urzędu (I piętro, pokój 257) do dnia 31.01.2025 do godz. 14:45  do dnia 31.01.2025. godz.10:15(decyduje data i godzina wpływu wniosku do Powiatowego Urzędu Pracy w Szczecinie) o ile wcześniej nie zostana wyczerpane środki przeznaczone na I nabór.


Uwaga! Powiatowy Urząd Pracy w Szczecinie zastrzega sobie prawo zamknięcia I naboru przed wyznaczonym terminem w przypadku wcześniejszego wyczerpania środków przeznaczonych na ten cel w ramach I-go naboru. Wnioski złożone po zamknięciu naboru nie będą rozpatrywane.

Przesłanie lub złożenie wniosku jest możliwe:


1. W postaci papierowej drogą listowną na adres urzędu: Powiatowy Urząd Pracy, ul. Mickiewicza 39, 70-383 Szczecin (decyduje data i godzina wpływu do PUP).
2. Osobiście w Urzędzie poprzez pozostawienie wniosku w Sekretariacie Urzędu (I piętro, pokój 257)
3. Za pośrednictwem platformy praca.gov.ple-doręczenia.gov.pl lub epuap.gov.pl po opatrzeniu go kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym (ePUAP) przez osobę upoważnioną do reprezentowania pracodawcy (decyduje data i godzina wpływu do ww. platform). 
Uwaga! Termin zakończenia naboru (data i godzina) dotyczy wszystkich powyższych form w jakich pracodawca może złożyć wniosek.
Poniżej instrukcja wysłania wniosku. (Uwaga! Wnioski wysłane e-mailem nie będą rozpatrywane) 

Wnioski oraz Zasady są dostępne na stronie internetowej: szczecin.praca.gov.pl w zakładce: na skróty/dokumenty do pobrania oraz zostały załączone do treści naboru (na dole podstrony).

UWAGA!  Obowiązuje nowy wniosek z 13.01.2025 r. Wnioski złożone na innym druku nie będą rozpatrywane.
Warunkiem rozpatrzenia wniosku jest dołączenie zaświadczeń de minimis lub oświadczenia dotyczącego pomocy de minimis (załącznik nr 10 do wniosku).

Szczegółowych informacji udzielają pracownicy PUP w Szczecinie telefonicznie: tel. 91 42 54 942 lub 91 42 54 943 w godz. 7:45-14:45, Parter Urzędu, pokój nr 114.

Dodatkowo zachęcamy Pracodawców do zapoznania się ze ścieżką użytkownika dla pracodawcy w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS) opracowaną przez Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie.

Załączniki

Instrukcja wysłania pisma z praca.gov.pl
Instrukcja wysłania pisma z praca.gov.pl.pdf 547 KB
Zasady przyznawania pracodawcy środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS) w Powiatowym Urzędzie Pracy w Szczecinie
Zasady przyznawania pracodawcy środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS) w Powiatowym Urzędzie Pracy w Szczecinie.pdf 604 KB

Nabór wniosków - prace interwencyjne, dofinansowanie 50+

Uwaga Pracodawcy!

Powiatowy Urząd pracy w Szczecinie informuje o naborze wniosków od pracodawców na zorganizowanie zatrudnienia w ramach:

- prac interwencyjnych,

- dofinansowania wynagrodzeń dla osób powyżej 50 roku życia,

Przy rozpatrywaniu wniosków będą brane pod uwagę następujące czynniki:

  • wysokość proponowanego wynagrodzenia;
  • ilość osób pozostających w rejestrze osób bezrobotnych w PUP Szczecin spełniających wymagania pracodawcy.

Przesłanie lub złożenie wniosku jest możliwe:
1. W postaci papierowej drogą listowną na adres urzędu: Powiatowy Urząd Pracy, ul. Mickiewicza 39, 70-383 Szczecin (decyduje data i godzina wpływu do PUP).
2. Osobiście w Urzędzie poprzez pozostawienie wniosku w Kancelarii Urzędu (I piętro, pokój 279)
3. Za pośrednictwem platformy praca.gov.ple-doręczenia.gov.pl lub epuap.gov.pl po opatrzeniu go kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym (ePUAP) przez osobę upoważnioną do reprezentowania pracodawcy (decyduje data i godzina wpływu do ww. platform). 

Wnioski będą przyjmowane do czasu wyczerpania środków przeznaczonych na ten cel. O zakończeniu naborów PUP Szczecin poinformuje na stronie internetowej szczecin.praca.gov.pl w treści naboru. Termin zakończenia naborów (data i godzina) dotyczy wszystkich powyższych form w jakich pracodawca może złożyć wniosek.

Poniżej instrukcja wysłania wniosku. (Uwaga! Wnioski wysłane e-mailem nie będą rozpatrywane) 

Wniosek oraz Zasady dostępne są na stronie internetowej: szczecin.praca.gov.pl w zakładce: na skróty/dokumenty do pobrania oraz na dole podstrony.

Szczegółowych informacji udzielają pracownicy PUP w Szczecinie telefonicznie: tel. 91 42 54 963 w godz. 7:45-14:45, Parter Urzędu, stanowisko nr 5.

 

Załączniki

Zasady organizowania prac interwencyjnych
Zasady organizowania prac interwencyjnych.pdf 532 KB
Wniosek o zorganizowanie zatrudnienia w ramach prac interwencyjnych
Wniosek o zorganizowanie zatrudnienia w ramach prac interwencyjnych.pdf 1595 KB
Zasady przyznawania dofinansowania do wynagrodzenia dla pracodawcy za zatrudnienie skierowanego bezrobotnego
Zasady przyznawania dofinansowania do wynagrodzenia dla pracodawcy za zatrudnienie skierowanego bezrobotnego.pdf 531 KB
Wniosek w sprawie przyznania dofinansowania wynagrodzenia za zatrudnienie skierowanego bezrobotnego powyżej 50 roku życia
Wniosek w sprawie przyznania dofinansowania wynagrodzenia za zatrudnienie skierowanego bezrobotnego powyżej 50 roku życia.pdf 1594 KB

Spółdzielnia socjalna i przedsiębiorstwo społeczne

Załączniki

Wniosek o zawarcie umowy o zwrot opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne- Spółdzielnie socjalne i przedsiębiorstwa społeczne
Wniosek o zawarcie umowy o zwrot opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne- Spółdzielnie socjalne i przedsiębiorstwa społeczne.pdf 1481 KB
wniosek o zwrot opłaconych składek na ubezpieczenie społeczne
wniosek o zwrot opłaconych składek na ubezpieczenie społeczne.pdf 511 KB
Wniosek spółdzielni socjalnej o finansowanie kosztów wynagrodzenia osoby skierowanej z PUP
Wniosek spółdzielni socjalnej o finansowanie kosztów wynagrodzenia osoby skierowanej z PUP.pdf 1289 KB

Konkurs - refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy

UWAGA PRZEDSIĘBIORCO!

Powiatowy Urząd Pracy w Szczecinie ogłasza konkurs dotyczący refundacji na utworzenie nowych miejsc pracy dla osób zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Szczecinie.

Wysokość refundowanej kwoty to maksymalnie 6-krotność przeciętnego wynagrodzenia. W przypadku większej ilości wniosków PUP Szczecin zastrzega sobie możliwość przyznania refundacji w niższych wysokościach niż wnioskowane na utworzenie większej ilości miejsc pracy.

Przy rozpatrywaniu wniosków Komisja będzie brała pod uwagę:

  • wysokość oferowanego wynagrodzenia adekwatnego do wykształcenia, stawianych wymagań przez pracodawcę oraz średniego wynagrodzenia oferowanego przez innych pracodawców na podobnym stanowisku.
  • ilość osób bezrobotnych zarejestrowanych w PUP w dniu rozpatrywania wniosku, które spełniają wymagania pracodawcy.

 
Wnioski będą przyjmowane do dnia 21.02.2025 r. do godziny 14:45 (piątek) (decyduje data wpływu wniosku do Urzędu). Wnioski złożone po wyznaczonym czasie nie będą rozpatrywane przez Komisję.
 

Przesłanie lub złożenie wniosku jest możliwe:

1. W postaci papierowej drogą listowną na adres urzędu: Powiatowy Urząd Pracy, ul. Mickiewicza 39, 70-383 Szczecin (decyduje data i godzina wpływu do PUP).
2. Osobiście w Urzędzie poprzez pozostawienie wniosku w Kancelarii Urzędu (I piętro, pokój 279)
3. Za pośrednictwem platformy praca.gov.ple-doręczenia.gov.pl lub epuap.gov.pl po opatrzeniu go kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym (ePUAP) przez osobę upoważnioną do reprezentowania pracodawcy (decyduje data i godzina wpływu do ww. platform). 

Uwaga! Termin zakończenia konkursu (data i godzina) dotyczy wszystkich powyższych form w jakich przedsiębiorca może złożyć wniosek.

Poniżej instrukcja wysłania wniosku. (Uwaga! Wnioski wysłane e-mailem nie będą rozpatrywane) 

Wniosek oraz Zasady dostępne są na stronie internetowej: szczecin.praca.gov.pl w zakładce: na skróty/dokumenty do pobrania oraz na dole podstrony.

Szczegółowych informacji udzielają pracownicy PUP w Szczecinie telefonicznie: tel. 91 42 54 963 w godz. 7:45-14:45, Parter Urzędu, stanowisko nr 5.

Załączniki

Zasady dokonywania z FP refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy
Zasady dokonywania z FP refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy.pdf 724 KB
FP -Wniosek o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy
FP -Wniosek o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy.pdf 1701 KB

Informacje o publikacji dokumentu

Menu nawigacji