Aktualności

Nowy obowiązek zgłaszania ofert pracy do systemu ePraca

Od 01.06.2025 r. wchodzi w życie ustawa z 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia, która wprowadza obowiązkowe zgłaszanie ofert pracy do systemu ePraca. Obowiązek ten będzie dotyczył organów władzy publicznej, organów samorządów gospodarczych i zawodowych, podmiotów reprezentujących Skarb Państwa oraz innych osób lub jednostek organizacyjnych wykonujących zadania publiczne lub dysponujących majątkiem publicznym.

Nowe przepisy mają na celu usprawnienie dostępu do specjalistycznych ofert pracy dla osób poszukujących zatrudnienia. Zachęca się do zgłaszania ofert pracy za pośrednictwem portalu praca.gov.pl.

Od 01.06.2025 r. w związku z wejściem w życie ustawy z 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia, niektóre instytucje będą zobowiązane do obowiązkowego zgłaszania ofert pracy do systemu ePraca (dawna Centralna Baza Ofert Pracy).

Obowiązek ten będzie dotyczył w szczególności:

  • organów władzy publicznej;
  • organów samorządów gospodarczych i zawodowych;
  • podmiotów reprezentujących zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;
  • podmiotów reprezentujących państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;
  • podmiotów reprezentujących inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującąw rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.

Nowe przepisy mają na celu usprawnienie dostępu do specjalistycznych ofert pracy dla osób poszukujących zatrudnienia. Zachęcamy do zgłaszania ofert pracyza pośrednictwem portalu praca.gov.pl

Informacje o publikacji dokumentu