HtmlBox

Partnerzy

Partnerzy

Państwowa Inspekcja Pracy

Państwowa Inspekcja Pracy jest podległym Sejmowi organem nadzoru i kontroli przestrzegania prawa pracy,  a także przepisów dotyczących legalności zatrudnienia i innej pracy zarobkowej. Zakres jej zadań, uprawnień i organizację wewnętrzną określa ustawa z dnia 13.04.2007r. o Państwowej Inspekcji Pracy (Dz.U. z 2012r. poz. 404 ze zmianami z 2012r. poz. 769).
Do zadań Państwowej Inspekcji Pracy należy  m.in. nadzór i kontrola przestrzegania przepisów prawa pracy, a w szczególności:

  • przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
  • przepisów dotyczących stosunku pracy,
  • legalności zatrudnienia,
  • wynagrodzenia za pracę i innych świadczeń wynikających ze stosunku pracy,
  • czasu pracy, urlopów, uprawnień pracowników związanych z rodzicielstwem, zatrudniania młodocianych i osób niepełnosprawnych,
  • zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pracy osobom fizycznym pracującym na podstawie umów cywilnoprawnych oraz osobom wykonującym na własny rachunek działalność gospodarczą w miejscu wyznaczonym przez pracodawcę lub przedsiębiorcę.

Misją Państwowej Inspekcji Pracy jest skuteczne egzekwowanie przepisów prawa pracy, w tym bezpieczeństwa i higieny pracy, poprzez efektywne i ukierunkowane kontrole oraz działania prewencyjne, zmierzające do ograniczenia zagrożeń wypadkowych i poszanowania prawa pracy.
 
Zamierzasz podjąć pracę w kraju bądź za granicą? Chcesz  poznać prawa i obowiązki pracodawcy i pracownika? Nie wiesz jakie masz prawa jako pracownik, a jakie jako zleceniobiorca? Potrzebujesz informacji z zakresu prawa pracy? Skorzystaj z pomocy ekspertów Okręgowego Inspektoratu Pracy w Rzeszowie.

Menu Display